سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوستی


5
2 تیر 1390 ساعت 00:43
حماسه ساز جنگ 33 روزه ، شهید ماهر سیف الدین
حماسه ساز جنگ 33 روزه ، شهید ماهر سیف الدین

4
2 تیر 1390 ساعت 00:42
حماسه ساز جنگ 33 روزه ، شهید نادر جرکس
حماسه ساز جنگ 33 روزه ، شهید نادر جرکس

3
2 تیر 1390 ساعت 00:41
حماسه ساز جنگ 33 روزه ، شهید غسان جیق
حماسه ساز جنگ 33 روزه ، شهید غسان جیق

2
2 تیر 1390 ساعت 00:40
شهید مصطفی علی زلزلی
حماسه ساز جنگ 33 روزه ، شهید مصطفی علی زلزلی

1
16 خرداد 1390 ساعت 00:42
وصیت نامه شهید علی رضا لقیس شهیدی از جنگ سی و سه روزه
بسم الله الرحمن الرحیم
در حالی این وصیت نامه را می نویسم که تمام امید و آرزویم این است که خداوند مرا نیز در خیل شهداء قرار دهد و از او می خواهم که مرا در پیمودن این مسیر توفیق عنایت فرماید و قلبم را به عشق خودش و اهل بیت که جانشان را در راه برافراشته شدن بیرق حق گذاردند، منور سازد. ما باید معنا و مفهوم بذل جان برای دفاع از حق و اسلام را از سیره اهل بیت بیاموزیم و معنا و ارزش شهادت را نیز از سیره امام و آقایمان امام حسین آموخته و با آن زندگی کنیم.
وصیت اصلی ام خطاب است به خانواده و برادرانم:
به اهل بیت اقتدا کنید که آنان راه وصول به خشنودی و محبت خداوند هستند و هم آنانند طریق نجات از خشم خدا. شما را وصیت می کنم به پیروی از خط و راه امام خمینی (قدسره) که این خط اکنون در لبنان در حزب الله متجلی گشته است....

مادر عزیزم!!
ای گران ترین و گرانبها ترین و نیکوترین مخلوق خداوند در طول حیاتم! از تو می خواهم از من خشنود باشی و دعا کنی که خداوند مرا با اجدادت علیهم السلام محشور فرماید. هم چنین از تو می خواهم که در این مصیبت که مربوط به زندگی ماست، صبر پیشه کنی، چرا که این مصائب هدیه ای است الهی که خداوند آن را مختص به پیروان محمد و آل او (ع) گردانیده است.... و نیز از تو می خواهم که همچون عمه ات زینب (ع) باشی  در حالی که برادر و پشتیبان و تمام عزیزان خود را از دست داد، پایدار و صبور ماند و ....
از تو به خاطر تربیت اسلامی واموختن طریق عشق به اهل بیت ا سپاسگذار و ممنوم، گرچه این تشکر، هرگز حق تو را ادا نخواهد کرد.
 
پدر عزیزم!!
برایت آرزوی شهادت دارم، چرا که می دانم شهادت از بالاترین درجات در نزد خداوند است و از شما می خواهم که مرا به سبب هر کوتاهی و تقصیری که از من به سبب فراموشی و یا هرگونه اهمالی سر زد، حلال کرده و ببخشید. از شما ممنونم که مرا به خط جهاد، راهنمایی کردید؛ چنانکه امام علی (ع) نیز فرموده است: " ان الجهاد باب من ابواب الجنه فتحه الله لخاصه اولیائه ..." شما را در مورد برادرم حسین وصیت می کنم که او را در پیموددن راه جهاد و راهنمایی همیشگی کمک کرده و او را نصیحت کنید و منتظر نباشید تا از شما بپرسد، چرا که او اکنون نیازمند پندها و راهنمایی های شماست.

خواهر عزیزم «نور»!

باید خانه و همسر و فرزندانت برای تو در این دنیا، مهم ترین چیز باشد و خوب به آنان رسیدگی کنی و در حقشان کوتاهی نکنی! خصوصاً آنکه علی رضا و بقیه فرزندانت را که خداوند انشاءالله رزقت خواهد گردانید با عشق به جهاد و شهادت تربیت کن و لحظه ای از تقدیم آنان به قربانگاه شهادت در راه دفاع از دین ناب محمدی و آزاد سازی قدس و دفاع از حکومت امام منتظر (عج) سستی به خود راه مده!!

برادر عزیزم!
عادات و اعمال نامفهوم و گسستگی که اصالتا با رسالت اسلامی ما در این روزها متناسب نیست، رو به افزایش است و به نحوی در عقل جوانان رسوخ کرده که دیگر مبدل به مسئله ای بدیهی و عادی شده است: همچون ارتباط با نامحرم، بلند کردن مو به صورتی گنگ و نامفهوم، پوشیدن لباس های مد روز... و جوانان در این خیالند که اینها که در واقع آغاز راه انحراف و وارد شدن در حرام است، هیچ حرمتی ندارند.
اما در واقع کوچک شمردن این کارهای به ظاهر عادی، سبب کوچک شمردن نماز اول وقت و سپس خود نماز در نزد ما می شود. معمولا در 90 درصد فیلم های غربی ً شراب خواری امری عادی است، غرب در تلاش است تا این گونه کار ها را از راه فیلم ها برای ما منتشر سازد. تو باید حواست جمع باشد، تو همیشه تا هنگام مرگ و نه فقط در این سن و سال، در معرض این گونه مسائل خواهی بود. باید با عقلاء و مؤمنین مصاحبت داشته باشی و از افراد منحرف و روشن فکران مدرن گرا و متحدان دروغین دوری گزینی...

به خواهران عزیزم آیه و فاطمه
شما را وصیت می کنم که از اختلاط با نامحرمان دوری گزینید اگرچه که این مساله امروزه در مدارس و دانشگاه ها امری عادی شده است. هم چنین لازم است تمام مشکلاتی را که چه بزرگ و کوچک با آن مواجه می شوید را با مادرمان در  میان بگذارید و به توصیه هایش عمل کنید و همیشه در کنارش بوده و به او اهتمام داشته باشید.

به سید حسنی نصرالله حضرت دبیر کل حزب الله
دوست دارم که نام شما را در وصیت نامه ام ذکر کنم، نه برای آن که شما را توصیه ای کنم، بلکه به خاطر آن که فضل و محبت شما را بر خودمان و بر تمام ملل عرب و مسلمان در 25 می(4خرداد.سالروز ازادسازی جنوب لبنان) و در هر عملیات رزمندگان، باعث سربلندی آنان شدید را یادآور شوم...
از خدا می خواهم که شما را تا ظهور حضرت حجت (عج) محفوظ نگه دارد تا همگی از جمله فرماندهان ارتشی باشیم که در برابرش به شهادت می رسیم.

به برادران رزمنده ام در حزب الله
خداوند اشتباهات و خطاهای شما را پوشاند و شما را با مشیت خود پیروز گردانید. به اذن خداوندچیزی که اکنون به نام کشور اسرائیل موسوم است به دستان شما از بین خواهد رفت. شما را به انجام کامل وظیفه و عدم اجتهاد در برخی موارد و در نتیجه کوتاهی در انجام وظایف توصیه می کنم که رمز قدرت و پیروزی ما التزام به تکلیف و  اصل ولایت فقیه است که همچنان دلیل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و قدرتش در این ایام است که سبب ترس تمام مستکبران و طواغیت جهان گردیده و باعث شده تا تمام تلاش و اهتمام خود را برای گرفتن سلاح ما و تضعیف مقاومتی که حاکمیت اسرائیل را با حضور خود تهدید کرده و حافظ کرامت ماست، مصروف ساخته و بخواهند که ما را ذلیل سازند و" یأبی الله و رسوله و المومونون... "
 

به برادرانم در دانشگاه عربی بیروت
شما را به کار فرهنگی در دانشگاه توصیه می کنم چرا که جهاد فقط در جبهه جنگ نیست، بلکه هرکاری را که در مدارس و دانشگاه ها تحت وظیفه بسیج فرهنگی انجام می دهیم، خود یک جهاد است و هر کوتاهی در این زمینه، کوتاهی و حضور در رساندن حقانیت پیامی است که حزب الله سعی در انتشار ان در تمام جهان است. از اینکه در دانشگاه ها حزب اللهی هستید شرم نکنید و آن را پنهان نسازید، بسیار شاهد این ماجرا بوده ام. بلکه لازم است با تعامل و برخورد با دیگران در برتری و تحقیقات پژوهشی تان، تصویر روشن و خوبی از رسالتمان به همه بدهید... همه باید بدانند که فرزندان حزب الله فقط مجموعه یا گروهی در مرزهای جنگی نیستند بلکه آنان در همه زمینه ها و مجالات علمی و کاری حاضرند... در آخر از همگی تان طلب عفو و بخشش می کنم.
والسلام علیکم و الرحمه الله و برکاته
برادرتان بنده کوچک خدا علی رضا لقیس

ارسال شده در توسط مهدی محب